Deklaracja dostępności
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
Urząd Miejski w Nowogardzie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.nowogard.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Cześć dokumentów opublikowanych na stronie jest niedostępna Dotyczy to dokumentów w PDF, które są skanami i nie posiadają warstwy tekstowej odczytywanej przez systemy OCR. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować
Nadmierne koszty
Nie dotyczy
Treści nieobjęte przepisami
Niektóre dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Niektóre dokumenty, które nie zostały przez podmiot wytworzone, sfinansowane, nabyte nie są dostępne. Dotyczy to dokumentów opublikowanych na stronie, ale wytworzonych przez podmioty zewnętrzne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej oraz program WAVE.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Skróty klawiszowe
Na stronie można używać standardowych skrótów klawiszowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do — mejlowo lub telefonicznie .
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. Zgłaszając takie żądanie podaj: • swoje imię i nazwisko, • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail), • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść, • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy. Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób. W celu ułatwienia złożenia żądania zapewnienia dostępności udostępniamy "Wniosek o zapewnienie dostępności", na podstawie którego możesz zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Dokument ten znajduje się w zakładce „INFORMACJE/KOORDYNATOR DS. DOSTĘPNOŚCI/DOKUMENTY”. Wniosek należy wysłać na adres e-mail: koordynator@dostepnosci.pl Istnieje również możliwość poinformowania nas o braku zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Możesz w tej sprawie złożyć "Informację o braku dostępności". Dokument ten znajduje się w zakładce „INFORMACJE/KOORDYNATOR DS. DOSTĘPNOŚCI/DOKUMENTY”. Informację należy wysłać na adres e-mail: koordynator@dostepnosci.pl Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej lub architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę. Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności. Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa podmiotu: Burmistrz Nowogardu, Adres: ul. Plac Wolności 1, 72-200 Nowogard, mail: boi@nowogard.pl. Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl. Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Adres siedziby – Urząd Miejski w Nowogardzie, Plac Wolności 1, 72-200 Nowogard. Parking: przed budynkiem wyznaczone jest miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością. Wejście do budynku: podmiot posiada jedno wejście, do którego prowadzą schody. Wejście nie jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością. Sekretariat: znajduje się na pierwszym piętrze budynku. Dostępność komunikacyjna budynku: w budynku nie ma windy. Poszczególne kondygnacje połączone są schodami. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: w budynku nie ma toalety dostosowanej dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Adres – Urząd Miejski w Nowogardzie, Plac Wolności 5, 72-200 Nowogard. Parking: przed budynkiem wyznaczone jest miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością. Wejście do budynku: podmiot posiada jedno wejście, do którego prowadzą schody. Wejście nie jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością. Dostępność komunikacyjna budynku: w budynku nie ma windy. Poszczególne kondygnacje połączone są schodami. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: w budynku nie ma toalety dostosowanej dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną możesz skontaktować się z koordynatorem ds. dostępności pod adresem mail: koordynator@dostepnosci.pl.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Podmiot nie posiada informacji w języku Braille’a. W budynku nie ma pętli indukcyjnej. W podmiocie nie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego.